במאמר הבא אתם הולכים להבין מזה אימון פונקציונלי, האם הוא מתאים לכם, מה כולל האימון, איך לבצע אותו?

כמה פעמים יצא לכם לשמוע את המושג אימון פונקציונלי?

בואו נקח צעד אחרונה ונבדוק מה משמעות המילה כדי להצליח לקשר אותה לתחום הכושר.

הפירוש המילוני למילה "פונקציונלי" זה- שימושי, מעשי, ישים.

האמת שלא כלכך ברור מאיפה נדבקה המילה הזאת ואיך היא תפסה תאוצה בצורה כזאת.

בכל מקום שומעים את המשפט "אימון פונקציונלי".

 

מהו אימון פונקציונלי?

אימון פונקציונלי הינו אימון המורכב מתרגילים בעלי תנועות מורכבות המדמות את חיי היומיום.

הם כוללים הפעלת קבוצות שרירים רבות בו זמנית ולכן גם מתאפיינות בהוצאה קלורית גבוהה.

אימום זה, לרוב, עורך הרבה פחות זמן מאשר אימון טיפוסי בחדר הכושר.

 

בשורה תחתונה, המושג "אימון פונקציונלי" הוא מאוד אנדיווידואלי.

אם אתה שחקן כדורגל, אתה צריך אימון שישפר לך את היכולות על המגרש- שיהיה שימושי, מעשי וישים, לרגע בו תעלה על המגרש.

לכן אימון פונקציונלי לשחקן כדורגל, יהיה שונה מאימון פונקציונלי למתאבק או שונה מאימון לאדם מן השורה, אשר רוצה בסך הכל להיות חזק יותר, להראות טוב יותר ולהתנהל בצורה קלה ומיטבית יותר במשך היום, ללא כאבים, בעיות ומטרדים פיזיים שנובעים מחולשה מסויימת או חוסר כשירות גופנית.

 

אם אני לוקח אתכם, כאנשים מן השורהמה המטרות שלכם בעצם?

אתם רוצים להראות טוב יותר, לרדת במשקל, להפטר מכאבים, להצליח לסחוב את הילד הקטן ללא כאבי גב. לצאת להליכה ללא כאבי ברכיים, לעלות במדרגות בלי להתנשף, "להשאר" צעירים יותר ועוד המון המון סיבות אשר בגללם אתם מתאמנים או מאוד רוצים להתחיל.

אז למי האימון הפונקציונלי מתאים?

לכולם! ממש לכולם!  שוב..כל אחד, לפי המטרות שלו, צריך לקבל את האימון בצורה שתהיה מעשית ומדמה כמה שיותר את השימוש בגוף ביום ביום.

 

איך עושים את זה?

והרי לכם- פה נכנס המושג אימון פונקציונלי.

הריי שהתרגילים שנבצע תחת הגדרה זו, הינם תרגילים אשר יכינו אותנו בצורה הטובה ביותר להגשמת המטרות האישיות שלנו, יחזקו את השרירים שלנו תוך עבודה על כל הגוף בו זמנית.

במהלך אימון טיפוסי, אנחנו נעבוד על גמישות, קואורדינציה, כח, סיבולת, שיווי משקל, זריזות, כח מתפרץ ועוד ועוד.

 

אז אם המטרות שלי הם כלליות  ואני לא מחפש\ת להתחרות בספורט ספציפי, מה האימון שלי יכלול?

ובכן, באופן כללי, האימון יכלול דפוסי תנועה יומיומיים-  סקווט, מכרע, משיכה, דחיפה, רוטציות ועוד

דפוסי תנועה אלה נעשים בצורה שונה כדי לעבוד על מרכיבי הכושר השונים הנ"ל.

השינוי יכול לבוא לידי ביטוי בשינוי מספר חזרות\סטים\זמן עבודה\זמן מנוחה\ זויות עבודה משתנות עם משקל גוף או משקל חיצוני.

מה שקורה בפועל ומה יצא לי לראות מנסיוני, אנשים מנסים להמציא טרנדים ושיטות אימון חדשות כדי להפיג את השעמום ולעשות את האימון יותר "מעניין" ללקוח.

לדוגמא" לעמוד על בוסו (חצי כדור גומי- משטח לא יציב) ולעשות עליו סקווט, הפך להיות תרגיל "פונקציונלי".

מתי במשך היום יוצא לכם לעמוד על משטח מאוד לא יציב ולרדת לסקווט?

כנראה שלעולם לא.

לעומת זאת, הצורך היומי שלכם לעשות סקווט על משטח יציב, הוא בסיסי וקורה גם בלי שאתם שמים לב: כשאתה מתיישבים, קמים, מרימים את הילד מהרצפה, מנקים את הבית וכיו'ב

אז בואו לא נהפוך את זה ליותר מסובך ממה שזה.

אני יותר מאשמח לראות אתכם בקבוצת האימונים הפונקציונאלים, באימון ניסיון ללא עלות, אצלנו באומדה – רחוב הדרים 46 הוד השרון.

אדיר 0502-977298, מוזמנים לבקר בפייסבוק שלנו ולהתעדכן במערכת השעות והפעילות החודשיות. לחץ כאן

 

השארת תגובה